Révész Angéla

Mit tanít: Bevezetés a filozófiába, Bevezetés a keleti és a nyugati bölcsességbe
Végzettsége: informatika és matematika tanár
Foglalkozása: matematika tanár, munkaközösség-vezető
Kedvenc területe: pedagógia, kapcsolatteremtés kamaszokkal, keleti kultúrák, social media
Játszva győzni
Az Új Akropolisz budapesti központjában 2022. november 17-én tartották meg a filozófia világnapja tiszteletére megrendezett programsorozat első alkalmát. Ezen az estén a résztvevők olyan, jellemzően az egyesület megalkotta társasjátékokkal játszhattak, amelyek célja nem a többiek legyőzése, sokkal inkább az önmagunk megismerését segítő közösségi kaland. Azonos vonásuk, hogy szimbólumokat használnak, amelyek jellemzője, hogy egyetlen szó, kép vagy jelenség mögött számos jelentésréteg fejthető fel, ahogy egyetlen ember is számos erényét, képességét és esetleges hiányosságát térképezheti fel az önismeret útján. A közel 40 érdeklődőt vonzó esemény házigazdájával, Révész Angélával beszélgettünk a programról.
Élet – játék – szimbólum a filozófia világnapján

A játék lelkesedést, izgalmat szül, de nem csupán kikapcsolódás, hanem tanulás önmagunkról és a világról. Egy rövid előadást követően saját fejlesztésű társasjátékaink és a szimbólumok segítségével együtt fedezzük fel rejtett értékeinket.
November 17-én Budapesten.
Hűha! családi, gyermek- és Thészeusz-tábor
Az Új Akropolisz Filozófiai Iskola önkéntesei idén is, mint minden nyáron, megtartották családi és gyermektáborukat vidéki szálláshelyükön, Egerbocson. Az ifjúsági és gyerektáborhelyen egy időben, egy héten át zajlottak programok három korosztálynak: a kisebb gyerekeknek, a kiskamaszoknak és a nagyobbaknak, beleértve a szülőket is.
Te is lehetsz sztoikus!
A újkoronavírus-járvány idején, amikor a hétköznapok kizökkentek a régi kerékvágásból, mindenkinek fontos a lelki stabilitás. Az Új Akropolisz filozófiai iskola ennek támogatására meghirdetett egy sztoikus felfogásmódról szóló eseménysorozatot, hiszen a sztoikus filozófusok példát mutattak arra, hogy nehéz helyzetekben hogyan érdemes élni.
Platón és a bullying
Gúnyolódás, cinikus megjegyzések, égetés, piszkálódás, sértegetés, kiközösítés. Sokan legyintenek rá, megmosolyogják, majd elmúlik, mondják, mindenkinek volt benne része, hisz örök emberi probléma. Manapság mégis előtérbe került. Foglalkoznak vele a pszichológusok, pedagógusok, rendőrök és a törvénykezés. A 21. században megjelentek a gigantikus agorák, a közösségi oldalak és ennek következtében ezek a bántalmazási formák felerősödtek, új elemekkel bővültek.
Mesélj az életedről!
Meséljek az életemről? Miért? Kinek? Hogyan? Nincs abban semmi érdekes! Na jó! Időnként van valami izgalmas, arról készítek néhány fotót, és kiposztolom. Írjon, alkosson, hagyjon nyomot a jövőnek, akinek ehhez van kedve, tehetsége! Elég az, nem?
A születés nem más, mint lehetőség élni. Esélyek sorozata. A döntéseinktől függ, hogy mit hozunk ki belőle, megtaláljuk-e azt, amire képesek vagyunk. Magányosan keresni az élet célját és értelmét rendkívül nehéz, szükség van hozzá társra, vezetőre, közösségre.
FILO-Chat: Merni tanulni

Platón ma főként filozófiai és társadalmi műveiről ismert, de műveiben újra és újra fel-felbukkan a nevelés, azon belül is önmagunk nevelésének kérdése.
Ismerd meg Platón nézeteit a jótékony (ön)nevelésről, hallgasd meg gyakorló pedagógusok és egyéb bölcsességkeresők nézeteit, és oszd meg velünk saját tapasztalataidat, gondolataidat!
A filozófiával összeférhetetlen a gyűlölet

A reneszánsz mintakép, Giordano Bruno inspirálta beszélgetésünkön együtt keressük, hogy vajon mi minden áll mindennapi együttműködésünk útjába, és hogyan léphetünk előrébb a közösségalkotásban.