Nevelés

A jó példa ragadós

Móhandász Karamcsand Gándhí

Móhandász Karamcsand Gándhí életelveinek és ezekhez hű életmódjának köszönhetően vált a békés ellenállás jelképévé és egyben az indiai függetlenségi mozgalom vezéralakjává az 1920-as években. Gándhí és családja – kisebb megszakításokkal – huszonegy évet töltött Dél-Afrikában, és ez alatt az idő alatt érlelődött meg benne az erőszakos módszereket kerülő későbbi forradalmár, a népe felszabadításáért küzdő, békés harcos elképzelése.

Filo-Chat

Felnőtté válás
Kezdete
2020.10.14. 18:00
Helyszín
az Új Akropolisz pécsi központja, Pécs, Ferencesek utcája 24.

Korunkban minden 18. életévét betöltött személyt automatikusan felnőttnek tekintünk, ezzel együtt választópolgárnak, aki szavazhat, jogokkal rendelkezik, egyedül nyithat bankszámlát és köthet szerződéseket, éppen ezért felelősségre vonható minden téren… és mindez független attól, hogy milyen nevelést kapott, milyen környezetben nőtt fel, milyen értékrendet vall. Mindez automatikusan „jár” mindenkinek.

Valójában ennyi lenne felnőtté válni korunkban? Tényleg csak meg kell várni, hogy betöltsük a 18. életévünket, és máris felnőtté válunk? Talán valami nincs rendjén így…

FILO-Chat: Merni tanulni

Filozófia világnapja
Kezdete
2018.11.17. 18:00
Helyszín
Főnix Kultúrműhely, Budapest, VIII. Rigó u. 6–8.

Platón ma főként filozófiai és társadalmi műveiről ismert, de műveiben újra és újra fel-felbukkan a nevelés, azon belül is önmagunk nevelésének kérdése.

Ismerd meg Platón nézeteit a jótékony (ön)nevelésről, hallgasd meg gyakorló pedagógusok és egyéb bölcsességkeresők nézeteit, és oszd meg velünk saját tapasztalataidat, gondolataidat!

 

Angyalkertek anyja – Brunszvik Teréz

Brunszvik Teréz nevéhez fűződik a magyar óvodai nevelés kialakítása. Szenvedélyes tenni akarással vetette bele magát a gyermekek és az őket körülvevő nők és tanítók tudását és felemelkedését megalapozó nevelési kérdésekbe. De honnan eredhetett a nevelés iránti mérhetetlen elköteleződése? Hogyan kelhetett életre egy 18. század végén született gróf kisasszony keze nyomán ennyi minden?

Platóni nevelés - a Jó fele fordítás művészete

Kezdete
2013.05.10. 18:30
Helyszín
Hunyadi Kultúrműhely Budapest, Margit krt. 64/B fszt. 6.

A nevelés tehát éppen az elfordítás mestersége

A mesék lélektana, a varázsmesék világa

Kezdete
2013.04.27. 16:30
Helyszín
Concordia Kultúrműhely, Szeged, Szivárvány utca 3/a.

Hogyan ismerhetjük fel a jó mesét? Milyen szimbólumokat rejt a mese?

A nevelés reneszánsza, platonikus tanok újratöltve - filozófiai kávéház

Kezdete
2013.02.17. 18:00
Helyszín
Ribillió Kávézó és Söröző, Székesfehérvár, Rózsa u. 1.

Manapság a világ válságban van. Nemcsak gazdasági és politikai értelemben, de környezeti, kulturális és erkölcsi szempontból is. S amíg a valódi okokat nem ismerjük fel és nem szüntetjük meg, ez a válságos helyzet egyre csak mélyül.  Fel kell azonban ismernünk, hogy e mindenre kiterjedő krízis mélyén maga az ember áll; s annak nemcsak elszenvedője, hanem legfőbb okozója is. Ha ezt belátjuk és elfogadjuk, megpróbálhatnánk alkalmazni a régi, jól bevált módszereket, és a válságot az oktatás-nevelés megújításával megoldani.

Mese Lélektől Lélekig

Kezdete
2012.06.21. 18:00
Helyszín
Új Akropolisz Kulturális Egyesület pécsi központja, 7621 Pécs, Teréz u.1.

Kétrészes előadássorozat leendő és gyakorló szülőknek, nagyszülőknek, meserajongóknak, s mindenkinek, aki lelke egy zugában őrzi még az örök gyermeket, avagy szeretne rátalálni.

Mese Lélektől Lélekig

Kezdete
2012.05.19. 16:00
Helyszín
Hunyadi Kultúrműhely Budapest, I. Attila út 29. I/7 (kaputel: 24)

Hogyan ismerhetjük fel a jó mesét? Milyen szimbólumokat rejt a mese? Hogyan válik a mese lelki táplálékká?

A varázsmesék táltos hősei - előadás és szeminárium

Kezdete
2010.04.17. 16:00
Helyszín
Budapest, az Új Akropolisz Központja, VIII. Rigó u. 6-8.

A meséket nem szabad szó szerint érteni. Ezt minden felnőtt jól tudja. De azt már kevesebben, hogy miféle értelmezési lehetőségei vannak egy-egy varázsmesének, és ezek közül melyeket érdemes alaposabban megismerni és a mesejátékokba, mesemondásba beépíteni.