Télies madárles a Nagyszénás körül

Időpont
Helyszín
Szénások Európa Diplomás Terület

Patkók íve, puha mancsok sárba fagyott nyomai fölött kaptatott a Jági-tóhoz madarat lesni lelkes kirándulócsapatunk a Szénásokon tartott természetfigyelő kiránduláson. Bár a madáretetőnél még a csalinak szánt madáreleséggel sem sikerült a vendégeket távcsővégre kapni, később találkoztunk csuszkával, héjával, sőt zöld küllővel, egy kis méretű harkályfélével is.

Utunk közben a tanösvény meredek szurdokvölgyeinek havas szépségét még ingatag helyzetünkben is megcsodáltuk. A célállomáson, a turistaház romjainál előkerült a hátizsákokból a forró tea és az elemózsia, majd, hogy ne csak a testünk teljék, humoros önfelismerő játékban kereste meg ki-ki a „madárpárját”. Innen fölkapaszkodtunk a Nagyszénás kopár hátára, és a fütyülő szélben megtaláltuk a legjobb helyet egy vidám csoportképhez. A szélen álló bokron egy irányba meredező, fagyott jégcsapok még a tél süvítő hidegét idézték, lejjebb, a völgyben azonban már a tavasz első nyomaira, kipattanni készülő apró bimbókra bukkantunk.
Végül kitakarítottuk a tíz madárodút, amelyet ökológiai csoportunk egy éve helyezett ki, majd szapora léptekkel ereszkedtünk le Nagykovácsiba egy közelgő busz reményében. Pirosra csípett arcunk lassan engedett ki hazafelé menet, de ha megint túra készül, újra örömmel húzzuk majd fel a túrabakancsot.

Tudósító: Zackó Arany Blanka

További képek a kirándulásról:

Cinke az ágak között

A csapat a Nagyszénás tetején

Ki (nem) látszik a képen?

A hódító csapat

Jeges ágak a szeles hegytetőn

Jégből faragott költemény

Odúlesen

Az odúkba ilyenkor csak éjszakázni jár a cinke