Természetvédelem

Polgári Természetőr Szolgálat (június)

2015. június 28. vasárnap, 09:00
Budai Tájvédelmi Körzet, Szénások
Polgári Természetőr Szolgálat
Kirándulás és önkéntes munka árkon-bokron át a nyár eleji erdőben. Polgári Természetőr Csoportunk júniusban is a Szénások területén végez majd természetvédelmi munkát a Duna-Ipoly Nemzeti Parkkal együttműködve.

Polgári Természetőr Szolgálat (május)

2015. május 31. vasárnap, 09:00
Budai Tájvédelmi Körzet, Szénások
Polgári Természetőr Szolgálat
Kirándulás és önkéntes munka árkon-bokron át a nyár eleji erdőben. Polgári Természetőr Csoportunk májusban is a Szénások területén végez majd természetvédelmi munkát a Duna-Ipoly Nemzeti Parkkal együttműködve.

Tettyei tisztítókúra

2015. április 25. szombat, 09:00
Tettye

Szemétszedés a tettyei sziklák alatt.

Találkozó a tettyei buszfordulónál 09:00-kor.

Hozd magaddal a természet szépségének, tisztaságának megőrzésére irányuló lelkesedésed, az eszközöket mi biztosítjuk!

Belépődíj:
Díjtalan

Föld Napja a Gellért-hegyen

2015. április 19. vasárnap, 09:00
Gellért-hegy
Gellért-hegy takarításA legnagyobb filozófusok nemcsak szellemi magaslatokra törtek, hanem a tettek mezejére is léptek. Április 19–én viszont csak Gellért püspök szobráig kell felmásznod, hogy velünk ünnepeld a Föld napját szemétszedéssel és a díszkorlátok újrafestésével.

Ragadj ecsetet vagy szemeteszsákot és ragadd meg a lehetőséget, hogy megszépítsd egy kicsit a várost, ahol élsz. És ha úgy érzed, egyedül csak keveset tudsz tenni – hozd el a barátaidat is!

Karnyújtásnyi körben felelős

2015. április 19. vasárnap, 09:00
Gellért-hegy
Mulcs pakolás a Gellért-hegyen
Hűvös, napsugaras reggelen gyűjtötte maga köré a Gellért-hegy a környezet védelmére érzékeny önkénteseket 2015. április 19-én, vasárnap reggel 9 órakor, akik a vízesés feletti pihenőhelynél verték fel az információs sátrukat.

Miközben a gyülekezők megkapták a szükséges instrukciókat, egyre csak pörgött az Erénykerék is, hogy az önkénteseknek egy-egy tetterősítő erényt adjon útravalóul a naphoz. A csapat közös erényét, az udvariasságot, Klebercz Orsolya az Új Akropolisz kommunikációs felelőse, az akció vezetője pörgette. Ezt az egybegyűltek jószerével már korán reggel sikeresen kipipálhatták, hiszen aki kijött a hegyre, hogy tisztábbá tegye, aznapra már le is rótta a tiszteletét a Földnek.

Tavaszi Odú-túra

2015. március 15. vasárnap, 09:00
Nagykovácsi, Nagy-Szénás
2015 márciusában Polgári Természetőr Csoportunk ismét természetvédelmi munkát végez a Szénások Fokozottan Védett Természetvédelmi Területen. Várunk mindenkit, aki szereti a természetet, szívesen tölt néhány hétvégi órát hasznos munkával, jó társaságban, és egyetért velünk abban, hogy nincs rossz időjárás, csak alkalmatlan öltözet.

Kutya-hegyi madárodú ellenőrzés

2015. március 5. csütörtök, 09:00
Nagykovácsi, Nagy-Szénás
Madárodú ellenőrzés
Tavasszal, az ébredező természettel összhangban mi magunk is megújulunk, de nem feledkezhetünk meg csivitelő, tollas barátainkról sem. Március 15-én a hűvös, borongós reggeli időjárás ellenére is közel húszan keltünk útra, hogy a Kutya-hegyen 2010 februárjában kihelyezett 10 madárodút idén is felkészítsük a költési szezonra.

2015. február 15. vasárnap, 09:00
Budai Tájvédelmi Körzet
Polgári természetőrökből és lelkes önkéntesekből álló maroknyi csapatunk február 15-én ismét útnak indult a Duna-Ipoly Nemzeti Parkba. Szerencsére az időjárás kegyes volt hozzánk, hidegben, de verőfényes napsütésben folytattuk a tavaly decemberi ónos eső okozta károk felszámolását.

Polgári természetőr szolgálat – február

2015. február 15. vasárnap, 09:00
Budai Tájvédelmi Körzet
Polgári természetőr szolgálat – február2015 februárjában Polgári Természetőr Csoportunk ismét természetvédelmi munkát végez a Szénások Fokozottan Védett Természetvédelmi Területen. Várunk mindenkit, aki szereti a természetet, szívesen tölt néhány hétvégi órát hasznos munkával, jó társaságban, és egyetért velünk abban, hogy nincs rossz időjárás, csak alkalmatlan öltözet.

Várható munkák:
- Természetvédelmi erdőgondozás
- Ösvénytakarítás
- Madárodúk ellenőrzése, felkészítése a költési szezonra
- Természetvédelmi járőrözés
…és ami menet közben jön!

Polgári Természetőr Szolgálat – Kutya-hegyi kirándulás

2015. január 18. vasárnap, 09:00
Polgári Természetőr Csoport
Bár az időjárás-előrejelzés nem kecsegtetett sok jóval, közel tizen vágtunk neki január 18-án a Kutya-hegynek, hogy Polgári Természetőr Csoportunkkal és alkalmi önkénteseinkkel ismét segítsük a természetvédelmi őr munkáját.